Cement portlandzki żużlowy CEM II/B-S 42,5 N

Cement portlandzki żużlowy, o klasie wytrzymałości 42,5 i normalnej wytrzymałości wczesnej (N), zgodny z normą PN-EN 197-1. Przeznaczony do produkcji betonu towarowego, betonów o specjalistycznym przeznaczeniu oraz prefabrykatów drobno
i wielkowymiarowych.

SKŁAD CHEMICZNYWYMAGANIA wg PN-EN 197-1OSIĄGANE ŚREDNIE WARTOŚCI
Zawartość siarczanów (jako SO3) [%]max. 3,52,73
Zawartość chlorków (jako Cl-) [%]max. 0,100,032
WŁAŚCIWOŚCI FIZYCZNEWYMAGANIA wg PN-EN 197-1OSIĄGANE ŚREDNIE WARTOŚCI
Początek czasu wiązania [min]min. 60219
Koniec czasu wiązania [min]-328
Wytrzymałość na ściskanie [MPa]
po 2 dniachmin. 10,025,9
po 28 dniachod 42,5 do 62,557.6
Zmiana objętości [mm]max. 100,0
Powierzchnia właściwa [cm2/g]-4224
Właściwa ilość wody [%]-32,0

  CEMENT SPEŁNIA WYMAGANIA

  • normy PN-EN 197-1 „Cement – Część 1: Skład, wymagania i kryteria zgodności dotyczące cementów powszechnego użytku”
  • normy PN-EN 197-2 „Cement – Część 2: Ocena zgodności”

  CHARAKTERYSTYKA

  • Wysoka wytrzymałość normowa (28-dniowa)
  • Wysoka wytrzymałość w długich okresach dojrzewania
  • Umiarkowane ciepło hydratacji
  • Bardzo dobre parametry reologiczne mieszanki betonowej
  • Wysoka powierzchnia właściwa
  • Możliwość stosowania w podwyższonych temperaturach otoczenia
  • Jasna barwa

  ZASTOSOWANIE

  • Prefabrykaty betonowe zarówno drobnowymiarowe ( w tym elementy wibroprasowane) oraz średnio i wielkowymiarowe
  • Betony towarowe we wszystkich klasach wytrzymałości przewidzianych w normie betonowej PN-EN 206, również z dodatkiem popiołów lotnych
  • Betony na drogowe i mostowe obiekty inżynierskie
  • Beton na nawierzchnie drogowe
  • Beton posadzkowy, beton palowy, beton samozagęszczalny
  • Beton architektoniczny oraz betony barwione
  • Prefabrykaty z betonu – zwłaszcza poddawane obróbce cieplnej
  • Stabilizacje oraz mieszanki związane cementem w budownictwie drogowym

  DOKUMENTACJA TECHNICZNA

 

  DOKUMENTACJA TECHNICZNA – ARCHIWUM